Favoriţii agenţiilor pentru tranzacţii cu locuinţe de lux sunt străinii pentru că semnează contractele mult mai rapid decât clienţii români
În perioada de boom, expaţii erau clienţii cei mai de seamă ai agenţiilor imobiliare, dar odată cu venirea crizei solicitările din partea acestora s-au cam domolit, iar despre companiile din România nici nu mai vorbim, acestea şi-au ajustat demult bugetele pentru închirierea sau achiziţionarea de locuinţe. Aşadar, acum expaţii revin în vizorul agenţiilor imobiliare pentru că sunt mult mai dispuşi să facă tranzacţii cu locuinţe decât clienţi de lux români. Expaţii sau investitorii străini sunt clienţii preferaţi ai agenţiilor imobiliare. Ei semnează contractele în timp record pentru această perioadă, în timp ce clienţii români caută în continuare super-oferte, sunt de părere reprezentanţii agenţiei imobiliare Vission House.
Clienţii români au pretenţii, dar nu au bani
Clienţii străini au pretenţii, dar plătesc pentru ele. Clienţii români au pretenţii, dar nu au bani. Ei şi-au înjumătăţit bugetele de achiziţii pentru locuinţe. Cu aceiaşi bani cu care în 2008 ar fi acceptat măcar o bucăţică mică din zone exclusiviste, ei caută acum doar locuinţe care întrunesc fiecare criteriu de pe o listă lungă de preferinţe. De cealaltă parte, străinii care muncesc sau investesc în România au decis că preţurile de pe piaţă sunt atât de mici încât în loc să închirieze locuinţe în care să stea, mai bine cumpără. "Mulţi dintre ei sunt în România de ani buni deja şi înţeleg cum merg lucrurile. Ei simt că s-a atins deja un punct foarte de jos în privinţa preţurilor şi aleg să profite de oportunitate. Mulţi au decis să cumpere în loc să stea în chirie. Astfel, peste alţi câţiva ani, poate chiar 10 ani, când pleacă din ţară, vor vinde şi vor face şi un profit", a spus Andrei Rusu, director Vission House. Calculul