RCS&RDS, cel mai important furnizor de servicii de televiziune de pe piata locala a revenit pe locul al doilea in Ungaria in ultimul trimestru din 2010 dupa ce la inceputul anului trecut pierduse aceasta pozitie in fata T-Home, companie detinuta de grupul german Deutsche Telekom.
Pe primul loc s-a mentinut UPC cu in jur de 775.000 de abonati de televiziune si o cota de 29% din totalul celor 2,66 milioane de utilizatori de TV pe care ii au cei mai mari 12 operatori din Ungaria, arata datele (vezi tabel 1) din decembrie 2010 publicate de National Communications Authority (NCA), arbitrul telecom pe piata maghiara.
RCS&RDS avea prin brandul Digi TV circa 690.000 de clienti (o cota de 25,9%) in decembrie, iar T-Home in jur de 665.000 de utilizatori si o cota de piata de 25%.
Dupa mai bine de o jumatate de an in care compania romaneasca controlata de Zoltan Teszari a fost pe locul al treilea pe piata de televiziune maghiara, in octombrie anul trecut serviciile Digi au ajuns la o cota de 25,3% ( 654.500 de utilizatori) in timp ce T-Home inregistra o cota de 24,9% cu in jur de 644.100 de clienti.
Cei mai mari 12 operatori de televiziune din Ungaria aveau 2,66 milioane de abonati in decembrie anul trecut, insa piata totala era estimata la in jur de 3,10 milioane de utilizatori.
Numarul de abonati de televiziune in Ungaria in decembrie 2010:
Ungaria este a doua piata ca importanta pentru RCS&RDS dupa Romania, compania avand operatiuni si in Spania, Cehia, Croatia, Slovacia si Serbia.
Cei trei operatori care domina serviciile TV din Ungaria duc o lupta foarte stransa si in Romania, unde lider este RCS&RDS, urmat de UPC Romania si Romtelecom (detinut si de Deutsche Telekom prin grupul grec OTE).
In prezent cea mai mare concurenta pe piata locala de servicii TV este pentru pozitia a doua, cei de la Romtelecom achizition