Compania Pro TV S.A., liderul pieţei de televiziune, care include posturile de televiziune Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, a raportat pentru anul trecut afaceri de 157,4 mil. euro, în scădere de la 175 de milioane de euro în 2009.
Această scădere survine într-o perioadă de criză financiară şi economică, ce s-a repercutat asupra pieţei de publicitate, principala sursă de venituri a companiei. Piaţa de publicitate din România scade de doi ani, după ce în condiţiile crizei financiare şi economice companiile şi-au redus puternic bugetele de publicitate.
În ultimele trei luni ale anului trecut veniturile Pro TV S.A. s-au ridicat la 48,2 mil. euro, faţă de 55,5 mil. euro în perioada similară a anului anterior. În ceea ce priveşte OIBDA (profit operaţional înainte de depreciere şi amortizări) al Pro TV S.A., acesta a fost de 6,4 mil. euro în trimestrul patru din 2010, faţă de 9,8 în perioada similară a lui 2009.
La nivelul întregului an, compania a raportat un OIBDA de 25,9 mil. euro, în scădere cu 35% faţă de anul anterior.
Rezultatele Pro TV S.A. au fost publicate ieri de grupul american CME (Central European Media Enterprises), acţionarul majoritar. Grupul american, care deţine operaţiuni de televiziune în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, a anunţat pentru anul trecut venituri de 737,1 mil. euro, în creştere cu 8%, de la 681,9 în urmă cu un an. Şi rezultatele aferente ultimului trimestru din 2010 au fost mai bune decât cele din 2009, astfel CME anunţând venituri de 257,4 mil. euro, în urcare cu 9,8%. Grupul a obţinut în 2010 un OIBDA de 107,3 mil. euro în scădere cu 7% faţă de anul anterior.
Compania priveşte optimist anul 2011, când se aşteaptă ca toate pieţele unde operează să îşi revină din criza financiară care a izbucnit în 2008 în Statele Unite şi s-a extins aproape în toată lumea.