Primăria Buzău a reuşit să pună în funcţiune un nod electronic care va ajuta la efectuarea plăţilor online. Buzoienii pot solicita gratis un user şi o parolă care îi vor ajuta să intre în sistemul informatic şi să îşi achite taxele, impozitele, amenzile sau să obţină informaţiile de care au nevoie.
Dările către Primărie sunt la un clic distanţă după ce sistemul de plăţi online a devenit funcţional. Cu ajutorul „Buzău online" cozile de la ghişee sunt date uitării, iar taxele pot fi plătite din faţa calculatorului, pe internet, sau la cele trei infochioşcuri instalate în Primărie.
Însă, pentru acest lucru, fiecare contribuabil are nevoie de un user şi o parolă, care pot fi solicitate Primăriei fără să achite nicio taxă. Tot ce trebuie să facă buzoienii este să intre pe site-ul Primăriei, să acceseze rubrica „Ghişeu electronic" şi să completeze un formular de înscriere prin care solicită contul de utilizator şi parola. „Orice cetăţean din Buzău ne poate solicita user şi parolă pe care le va primi în 24- 48 de ore gratuit. Pentru că noi am început probele la acest sistem încă din luna decembrie, am primit deja 72 de cereri, iar 15 buzoieni au primit user şi parolă", a spus Fănică Bârlă, viceprimarul Buzăului.
Click aici pentru a accesa ghişeul electronic al Primăriei Buzău
Proiectul a fost demarat încă din anul 2008, iar timp de aproape trei ani au fost procesate date şi s-a creat infrastructura necesară. Odată cu finalizarea acestuia, buzoienii scutesc un drum până la Primărie sau până la instituţiile subordonate acesteia, dar şi ore pierdute la cozile din faţa ghişeelor. „Buzoienii care au cunoştinţe de utilizare a calculatorului vor avea la dispoziţie online informaţii de interes public, vor afla ce sume au de plată, le vor putea achita şi nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze, vor face acest lucru într-un mod mult mai comod", a adăugat viceprim