In comparatie cu alte piete, cea romaneasca este dependenta de asigurarile auto, fapt care o face foarte vulnerabila cand vine vorba de piata autoturismelor. Si asta in timp ce mai bine de 60% din subscrierile de asigurari provin de pe segmentul auto.
In aceste conditii, scaderea vanzarilor si a leasingului auto a avut ca efect scaderea asigurarilor auto de tip Casco cu peste 25% in 2010 fata de 2009.
Totodata, si ponderea Casco in totalul asigurarilor generale s-a diminuat de la 46% la 37%, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), prezentate, joi, in cadrul seminarului "Bilant 2010 si perspective ale pietei de asigurari. Preocupari legislative la nivelul Uniunii Europene".
Piata noastra este una inca foarte mica, acest fapt fiind intarit si de cifrele pe 2010. Totalul primelor brute subscrise a ajuns, la finele anului trecut, la 8,36 miliarde lei (aproximativ 2 miliarde euro), cu aproape 6% mai mici decat in 2009.
Din acestea, asigurarile generale au o valoare de aproximativ 6,7 miliarde lei, in timp ce asigurarile de viata totalizeaza 1,66 miliarde lei.
In comparatie cu alte piete, cea romaneasca este dependenta de asigurarile auto, fapt care o face foarte vulnerabila cand vine vorba de piata autoturismelor. Si asta in timp ce mai bine de 60% din subscrierile de asigurari provin de pe segmentul auto.
In aceste conditii, scaderea vanzarilor si a leasingului auto a avut ca efect scaderea asigurarilor auto de tip Casco cu peste 25% in 2010 fata de 2009.
Totodata, si ponderea Casco in totalul asigurarilor generale s-a diminuat de la 46% la 37%, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), prezentate, joi, in cadrul seminarului "Bilant 2010 si perspective ale pietei de asigurari. Preocupari legislative la nivelul Uniunii Europene".
@N