Afacerile Henkel România, parte a producătorului german de bunuri de larg consum Henkel, s-au diminuat cu circa 2% anul trecut, la aproximativ 560 milioane lei (133 milioane euro), potrivit datelor anunţate ieri de companie. "Henkel România a încheiat anul 2010 cu rezultate bune, în ciuda scăderii tuturor pieţelor, a competiţiei acerbe şi a scăderii continue a sectorului de construcţii din România", se arată într-un comunicat al companiei.
Henkel precizează că diviziile "detergenţi şi produse pentru îngrijirea locuinţei" şi "produse cosmetice/de toaletă" au consemnat rezultate pozitive anul trecut, dar activitatea celei de-a treia, "adezivi tehnologii", a continuat să fie afectată de scăderea sectorului construcţii (-17%), a investiţiilor în construcţii (-30%) şi a cererii pe segmentul clienţilor industriali. "Sunt în continuare încrezător în perspectivele de creştere pe termen lung ale afacerii Henkel din România. România reprezintă o piaţă importantă pentru Henkel, iar compania va continua să investească în mărcile noastre puternice, în inovaţii, în angajaţii noştri şi în unităţi de producţie locale", declară Liviu Sfrija, preşedintele Henkel România.
Investiţiile în marketing, promovarea mărcilor-cheie şi ofertele promoţionale au ajutat compania să înregistreze o evoluţie mai bună decât cea a pieţelor pe care activează, se spune în comunicat. Grupul german deţine în România două fabrici de adezivi de construcţii, în comuna Pantelimon şi la Câmpia Turzii.
Henkel a achiziţionat anul trecut terenul pentru cea de-a treia unitate de producţie a adezivilor, în comuna Roznov, judeţul Neamţ. Unitatea va deservi zona de est a ţării, iar finalizarea proiectului este programată pentru septembrie 2012.
Afacerile Henkel România, parte a producătorului german de bunuri de larg consum Henkel, s-au diminuat cu circa 2% anul trecut, la aproximativ 560 mili