Orange Romania, cel mai mare operator telecom de pe piata locala, a inregistrat anul trecut afaceri de 973 milioane de euro in scadere cu 7,8% fata de 2009 si apropiate de veniturile pe care compania le raporta in anii 2005-2006, principalele cauze fiind scaderea consumului si micsorarea preturilor la servicii, arata raportul financiar al actionarului majoritar, France Telecom.
Este pentru prima data din 2005 cand Orange a raportat venituri sub un miliard de euro, in acel an compania avand un business de circa 870 de milioane de euro.
Chiar daca veniturile de 243 de milioane de euro din ultimul trimestru al anului trecut au fost in scadere cu 4,9% fata de aceeasi perioada din 2009, acestea au fost aproximativ la acelasi nivel cu valorile inregistrate de companie in trimestrul II si III din 2010.
“In 2010 am facut progrese importante. Am reusit sa stabilizam ritmul de scadere care a incetinit, atat de la an la an, cat si de la trimestru la trimestru. Cota valorica de piata a crescut in comparatie cu anul anterior. In anul 2010 am luat mai multe masuri de eficientizare si perfectionare ale caror efecte se vor vedea pe termen lung si care ne vor ajuta sa indeplinim obiectivele strategice pentru urmatorii cinci ani” a spus Thierry Millet, CEO al Orange Romania.
Astfel, in 2010 compania si-a diminuat veniturile cu 7,8%, in timp ce in 2009 scaderea afacerilor fata de anul precedent a fost de 16,7%.
Printre masurile la care se refera seful operatorului se numara ofertele pentru smartphone-uri prin care compania incearca sa atraga tot mai multi clienti de internet mobil, programele de perfectionare a oamenilor din departamentele de vanzari si de lansare a peste 170 de magazine in franciza cu o investitie de doar patru milioane de euro.
In ceea ce priveste numarul de utilizatori compania a ajuns la 10,46 milioane de