În prag de Mărţişor s-a mai destrămat o colecţie, cea a medicului militar ieşean Petre Buzatov, cu lucrări importante de Ioan Gânju, Dimitrie Gavrilean şi Dan Hatmanu. A plecat şi o piesă din colecţia criticului Dan Hăulică, "Sat de munte", de Michaela Eleutheriade. Schimbări de primăvară...
În colecţia Buzatov şi-a făcut loc şi o mică lucrare a lui Corneliu Baba, schiţa unei case din Veneţia, meşterită în câteva pensule cu acuarelă pe un petec de hârtie de 10 x 12 cm. La început, mica piesă a putut fi văzută doar pe internet, la un loc cu lucrări de dimensiuni mult mai mari, picturi pe pânză întinse pe rame de zeci de centimetri. Schiţa lui Baba părea la fel, mare, proporţiile de pe monitoarele computerelor sunt aceleaşi mereu.
Nici informaţiile tehnice despre acuarelă nu shimbau radical perspectiva. Dar, în expoziţie, imaginea era cu totul alta. "Casa din Veneţia", acuarela, îşi impunea expresivitatea tocmai prin dimensiuni. O casă cu trei caturi a fost încadrată perfect în 12 centimetri... Mâna maestrului a ştiut cum să aşeze impecabil umbrele şi lumina, roşul veneţian şi câteva accente de verde. Un desen mic, de peste 1.000 de euro acum, dar care printre multele schiţe şi caiete ale lui Baba era doar o mică mărturie artistică, un mic impuls care a aprins imaginaţia artistului pentru o pictură importantă apoi...
În preajma acestei schiţe au fost expuse spre licitare şi trei caiete cu notaţii, crochiuri firave, accente de inspiraţie ale lui Nicolae Vermont. Trei caiete care nu au nicio legătură cu caietele pe care le folosim azi: sunt cât jumătate dintr-un vocabular, prinse în coperţi din piele sau carton. Fiecare linie este aici o miniatură, iar Vermont a făcut tot felul de notaţii, legate de clienţi şi vânzări, schiţe aiurea, imagini de care dorea să îşi amintească, crochiuri, tuşe de moment... Cele trei carneţele sunt documente, m