La nivel global, 90% dintre utilizatorii de Internet cu varsta de peste 60 de ani sunt de sex masculin si petrec on-line mai mult de cinci ore pe saptamana, majoritatea verificandu-si e-mail-ul (98%), cautand informatii privind activitatile de petrecere a timpului liber (67%), citind stirile (64%) sau facand online banking (58%).
Datele rezulta dintr-un studiu realizat la nivel global de compania de securitate Panda Security.
Studiul a fost efectuat in perioada noiembrie-decembrie 2010, cand au fost intervievati 16.850 utilizatori de Internet cu varsta de peste 60 de ani cu privire la activitatile lor preferate pe Web, precum si la principalele probleme cu care se confrunta pentru a se adapta la acest nou mediu digital.
Utilizarea retelelelor sociale sau participarea activa pe forumuri sau blog-uri nu se numara printre activitatile preferate ale cetatenilor mai in varsta, acestea fiind vazute ca niste instrumente pentru oameni mai tineri. Majoritatea prefera mai degraba e-mail-ul pentru a vorbi cu prietenii si familia (98%), decat retelele de socializare (doar 28% le folosesc), forumuri sau blog-uri (11%).
66% din persoanele in varsta sustin ca au cunostinte medii de Internet, in timp ce 74% se simt in siguranta atunci cand navigheaza pe Web. 22% folosesc resursele de training online pentru a-si imbunatatii cunostintele.
De asemenea, 54% din utilizatorii cu varsta peste 60 de ani fac cumparaturi online in magazine, pachetele turistice fiind optiunea de cumparare preferata (62%). Pe urmatoarele locuri se situeaza software-ul (56% din cazuri) si muzica, filmele, etc (46%). Magazinele de produse alimentare sunt cel mai putin accesate (10% din cazuri numai).
Internetul: Un loc prietenos?
Cand au fost intrebati despre principalele probleme intampinate in cumparaturile online, raspunsul cel mai frecvent a fost cat de dificil