Indicatorul încrederii populaţiei şi a companiilor în economia românească a continuat să crească în luna februarie, semnalând îmbunătăţirea percepţiei în special în sectorul serviciilor, al comerţului cu amănuntul şi în industrie, potrivit unui sondaj efectuat lunar de Comisia Europeană.
Indicatorul CE al încrederii în economia românească a crescut de la 89,3 puncte în ianuarie la 93,8 puncte în februarie. În ultima lună a anului trecut, punctajul a fost de 87,6.
Pe de altă parte, încrederea europenilor în climatul de business a rămas neschimbată în februarie, indicatorul arătând că aceştia manifestă totuşi un optimism cu privire la următoarele luni.
La nivelul Uniunii Europene, indicatorul încrederii în economie a urcat de la 105,8 puncte la 107,2 puncte. Avansul, considerat puternic de autorii studiului, a fost susţinut în principal de îmbunătăţirea percepţiei în sectorul serviciilor.
Cel mai dinamic avans al încrederii românilor a fost înregistrat de subindicele referitor la sectorul serviciilor, care a urcat de la -5,8 puncte la 4,9 puncte. Îmbunătăţiri ample au fost consemnate şi de componentele privind comerţul cu amănuntul (de la -8,5 puncte la -2,1 puncte) şi industria (de la -3,1 puncte la 0,2 puncte). Singura componentă cu evoluţie negativă a fost cea referitoare la sectorul construcţiilor (în scădere de la -25,1 puncte în ianuarie la -25,3 puncte în februarie).
Încrederea a crescut în majoritatea ţărilor membre ale UE, menţionează CE. Dintre cele mai mari şapte state comunitare, Polonia şi Marea Britanie au consemnat cele mai accentuate evoluţii pozitive, iar Franţa şi Italia sunt singurele ţări în care indicatorul a scăzut.
Indicatorul încrederii populaţiei şi a companiilor în economia românească a continuat să crească în luna februarie, semnalând îmbunătăţirea percepţiei în special în sectorul serviciilor, al come