Leonardo, cel mai mare retailer local de încălţăminte şi marochinărie, intrat în insolvenţă în a doua parte a anului trecut cu datorii de 100 mil. euro, intenţionează să se extindă în acest an şi caută spaţii "cu trafic intens şi chirii mici". În prezent, compania care deţine 137 de magazine este în discuţii avansate cu Bucur Obor în Bucureşti şi cu centrul comercial Maramureşul din Baia Mare. Acest din urmă magazin urmează a fi deschis în locul celui stradal închis în luna august 2010.
Compania analizează doar piaţa locală şi nu are în plan să iasă pe alte pieţe din nou, după ce la sfârşitul anului trecut a renunţat complet la export şi a închis societăţile subsidiare din Ungaria, Moldova şi Bulgaria. "În acest moment vindem numai în România şi deocamdată nu este luată în calcul o reextindere a reţelei pe plan internaţional. Apreciem că atâta timp cât condiţiile dificile - atât interne, cât şi externe - care au constrâns societatea să renunţe la planurile de extindere regională nu s-au îmbunătăţit, orice discuţie pe această temă este inoportună", spune Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolvenţă Transilvania, responsabilă cu reorganizarea judiciară a companiei.
În 2010 Leonardo a vândut 10.000 de perechi de încălţăminte şi 5.300 de bucăţi de nonîncălţăminte pe zi, mai mult decât la începutul lui 2009, când reţeaua de magazine număra 187 de unităţi, cu 50 mai multe. Lotrean nu a oferit detalii despre vânzările din 2011 sau despre cifra de afaceri estimată pentru acest an. "Suntem rezervaţi în ceea ce priveşte cifra de afaceri pentru 2011, aceasta depinzând şi de evoluţia macroeconomică generală. În acest moment ne concentrăm pe menţinerea profitabilităţii şi a cotei de piaţă." În 2010 Leonardo, controlată de Florin Panea, a avut afaceri de circa 78 mil. euro, mai mică decât cea din 2009, de 439 mil. lei (95 mil. euro), potrivit datelor ofer