Deghizarea sau duplicarea continutului unui site fac parte dintr-un top 6 trucuri murdare pe care trebuie sa le eviti in cazul SEO (optimizarea pentru motoare de cautare), realizat de PC World pe baza regulamentului Google si a parerilor exprimate de specialistii in domeniu.
1. Deghizarea continutului (cloaking). Aceasta tehnica, cea mai "murdara" dintre toate, il convinge pe vizitator sa acceseze un site, care in final nu va afisa continutul dupa care a fost cautat si gasit. Este vorba despre ascunderea continutului real al site-ului.
Constructorul auto german BMW a apelat la acest truc in urma cu cinci ani, cand a utilizat pagini de intrare cu anumite cuvinte cheie, respectiv "used cars" pentru a insela sistemul de indexare ale Google. Astfel, cand utilizatorii cautau "used cars" pe Google acestia erau intampinati in primul rand de site-ul BMW, al carui continut nu avea, de fapt, nici o relevanta.
Prin urmare, BMW a fost eliminat de Google din sistemul de indexare.
2. Achizitionarea de link-uri. Algoritmul de ierarhizare al unui motor de cautare se bazeaza, printre altele, pe calitatea si varietatea de link-uri directionate catre un anumit site, pentru a determina importanta acestuia.
Astfel s-au dezvoltat conceptele de link brokers si scheme de link-uri, care cresc clasarea propriului site, prin crearea unei retele vaste de linkuri catre site-ul tau.
De ce nu ar trebuie sa apelezi la aceasta tehnica? Pentru ca regulamentul Google interzice participarea la astfel de scheme, precum schimbul de link-uri cu autorii de spam.
3. Dublarea continutului. Tehnica presupune furnizarea aceluiasi continut pe mai multe pagini, domenii sau subdomenii. Astfel traficul si ranking-ul site-ului cresc.
Metoda este interzisa de regulamentul Google, si prin urmare poti fi eliminat din index.
@N_P