Primul showroom deschis în ţara noastră de celebra marcă a fost inaugurat ieri, în prezenţa lui Nigel Mansell, fost campion mondial de Formula 1. Sursa: RĂZVAN PETRESCUSursa: RĂZVAN PETRESCUSursa: RĂZVAN PETRESCU
1 /.
Lotus, unul dintre cei mai cunoscuţi producători de autoturisme sport, a intrat oficial pe piaţa românească, ieri, odată cu deschiderea primului showroom al mărcii, în oraşul Otopeni.
Situată la o aruncătură de băţ de reprezentanţa Ferrari, "casa" Lotus a fost inaugurată în prezenţa lui Nigel Mansell, fost campion mondial de Formula 1.
De altfel, Lotus este unul dintre numele legendare asociate Marelui Circ - cu şapte titluri adjudecate în anii ‘60 şi ‘70 - şi un fost aprig concurent pentru celebrul producător italian din Maranello. În tâmplă tor sau nu, partenerul local pe care Lotus l-a ales pentru debutul său în România este acelaşi care deţine portofoliul Ferrari pentru ţara noastră.
Chiar dacă a revenit în Formula 1 - la inaugurarea showroomului a fost prezentat şi monopostul cu care echipa Lotus Renault GP va concura în sezonul 2011 - vremurile bătăliilor epice pentru glorie împotriva bolizilor vopsiţi în roşu sunt doar frumoasă amintire.
Maşini pentru premianţi
În zilele noastre, numele Lotus trebuie asociat mai mult cu producţia de maşini sport pentru drumurile publice, dedi cate "premianţilor", după cum s-a spus în speech-urile optimiste ale gazdelor.
Dacă ar fi să identificăm un concurent direct pentru Lotus, acela ar fi Porsche. Evidenţierea corectă a raportului de forţe impune ur mătoarea formulare: Lotus ar putea fi considerat alternativa britanică a mărcii Porsche.
Portofoliul Lotus pentru acest an este alcătuit din trei modele sport: Elise, Exige şi Evora. Din 2012, lor li se va alătura vârful de gamă, Esprit. Bolidul, adus la Bucureşti p