Produsele alimentare de bază s-au scumpit în perioada iulie 2010 - februarie 2011 cu 20-40% arată indicele ZF care a fost calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din Capitală.
ZF a selectat 15 produse cărora le urmăreşte preţul din 2008 până în prezent, odată la şase luni, în aceleaşi hipermarketuri din capitală, Carrefour Orhidea şi Real Afi Cotroceni. Aceste produse au fost alese pentru că regăsesc cel mai des în coşul de cumpărături al românilor. În calcului acestui indice ZF a ales pentru fiecare categorie de produse un anumit brand, bine poziţionat din punctul de vedere al cotei de piaţă, produs de unul din jucătorii din top cinci pe categoria respectivă.
Astfel un kilogram de făină Băneasa (1 kilogram) costă 2,8 lei în februarie, cu 41,4% mai puţin decât în iulie 2010. În cazul Zahărului Lemarco (1 kilogram) preţul a crescut în aceeaşi perioadă de la 3,28 la 4,295 lei, o majorare de 30,9%. Similar, preţul uleiului Floriol (1 litru) a crescut cu peste 35%, de la 5,11 lei la 6,91 lei. Pe de altă Institutul Naţional de Statistică (INS) a afişat în perioada iulie 2010-ianuarie 2011 creşteri de preţ 10,2% la făină. Similar, la zahăr avansul a fost de 8,1%. Singurele produse ale căror preţuri au scăzut - dintre cele analizate de ZF - au fost berea, apa minerală şi merele, iar declinul a fost în fiecare caz de 6,1%, 0,1% şi 12,4%.
Produsele alimentare de bază s-au scumpit în perioada iulie 2010 - februarie 2011 cu 20-40% arată indicele ZF care a fost calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din Capitală.
ZF a selectat 15 produse cărora le urmăreşte preţul din 2008 până în prezent, odată la şase luni, în aceleaşi hipermarketuri din capitală, Carrefour Orhidea şi Real Afi Cotroceni. Aceste produse au fost alese pentru că regăsesc cel mai des în coşul de cumpărături al românilor. În calcului acestui indice ZF a ales p