După modelul ţigărilor, parlamentarii spanioli au cerut Guvernului să impună etichetarea băuturilor alcoolice cu avertismente privind consumul excesiv de alcool şi interdicţia de vânzare către minori.
Etichetarea băuturilor alcoolice ar trebui să indice că vânzarea lor este interzisă minorilor şi să alerteze cu privire la riscurile consumului excesiv. Aceasta este poziţia deputaţilor şi senatorilor spanioli din Comisia Mixtă pentru Studiul Problemei Drogurilor, care au cerut ieri administraţiilor să pună în aplicare aceste măsuri, scrie Publico.
Propunerea, înaintată de PSOE, a fost aprobată în unanimitate, de aceea parlamentarii insistă acum asupra Guvernului, comunităţilor autonome şi agenţilor implicaţi să ia măsuri pentru prevenirea şi combaterea consumului abuziv de alcool, mai ales în rândul tinerior. De asemenea, parlamentarii cer avertismente asupra consumului în anumite grupuri de risc, precum femeile însărcinate şi şoferii.
Unele produse recomandă "consumul responsabil"
Noile reguli de etichetare vor pune capăt vidului legal cu privire la alcool. Spre deosebire de ţigări, pe pachetele cărora există deja avertismente privind daunele pe care tutunul le provoacă, pe etichetele băuturilor alcoolice nu figurează decât numărul de grade. Doar în anumite cazuri şi doar pentru băuturile spirtoase, se recomandă uneori "consumul responsabil".
Propunerea cere, de asemenea, Guvernului şi autonomiilor să înăsprească regularizarea cu privire la publicitatea băuturilor alcoolice, pentru ca acestea să includă riscurile consumului excesiv. În actualitate, companiile îşi "autoreglementează" publicitatea şi cer consum responsabil, adaptându-se Legii Generale a Publicităţii şi Legii Audiovizualului, care, între altele, interzic spoturile publicitare pentru băuturi alcoolice de peste 20 de grade la televizor. Totuşi, publicitatea nu este obligată să