Circa 15% dintre referirile la mărci auto făcute în 2010 în publicații centrale, posturi TV și canale radio românești au avut ca subiect Dacia sau Renault.
Raportul privind prezența mărcilor auto în mass-media românească în 2010, realizat de Mediafax Monitorizare și dat publicității cu câteva zile în urmă arată, așa cum era de așteptat, că grație deținerii celui mai puternic producător autohton de automobile, mărcile grupului Renault sunt cel mai des pomenite în emisiunile TV și radio sau în articolele publicate în presa centrală. Conform documentului, 8,6%, dintre cele 59.000 de referiri analizate anul trecut au avut ca temă marca Dacia, iar 6,1% au menționat Renault. „În 2010, spre deosebire de mărcile direct concurente, Renault a reușit să se mențină în top la capitolul mediatizare pe locul doi, după Dacia.
În plus, un aspect extrem de important: majoritatea covârșitoare a articolelor despre Renault au avut un ton pozitiv. Față de anul trecut, cea mai mare parte a mărcilor a înregistrat ușoare scăderi din punctul de vedere al acoperirii media, însă considerăm că este un trend normal, caracteristic oricărei alte piețe europene: concurența dintre branduri este din ce în ce mai puternică, iar media din ce în ce mai fragmentată“, a declarat pentru Capital Dora Pasăre, brand & communication manager la Renault România. În afara celor două mărci Renault care domină autoritar, în Top 10 au rămas și anul trecut aceleași branduri ca și în 2009, însă pozițiile ocupate de acestea s-au modificat. Astfel, dacă acum doi ani pe poziția a treia se afla marca Ford, cu 6,7% dintre referiri, în 2010 ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Mercedes-Benz cu 5,9% dintre menționări. Volkswagen a coborât de pe patru pe șase, iar BMW a urcat de pe poziția a cincea pe cea de-a patra.
Scăderea înregistrată de Ford în privința numărului de referiri, de la 6,7% la 5