Astăzi s-a desfăşurat, la Odorheiu Secuiesc, prima ediţie a raliului Dunlop Winter Rally, exclusiv pe zăpadă şi gheaţă. Evenimentul marchează un moment important: reluarea, în România, a unor astfel de concursuri în Munţii Harghitei.
VEZI AICI GALERIE FOTO DIN TIMPUL CONCURSULUI
Dunlop Winter Rally readuce în actualitate, în România, cele mai spectaculoase competiţii auto - moto din lume, pe zăpadă şi gheaţă. Într-o astfel de competiţie, aderenţa cauciucurilor lipseşte aproape complet, iar spectacolul este asigurat de măiestria piloţilor de a „ţine" automobilele pe traseul de concurs.
În toate ţările cu tradiţie în motorsport, din Europa, dar şi din America, se organizează, în perioada iernii, competiţii pe zăpadă şi pe gheaţă. În România, în anii '70 - '80, campionatul naţional de raliuri începea cu o etapă care se desfăşura în întregime pe zăpadă şi gheaţă, în judeţul Braşov.
La prima ediţie a Dunlop Winter Rally, s-au înscris 20 de echipaje din Ungaria şi din România. Nu a lipsit de la start nici italianul stabilit la Cluj, Marco Tempestini. De asemenea, au evoluat în probele speciale de azi, din Munţii Harghitei, şi vicecampionul naţional de raliuri ediţia 2010, Vali Porcişteanu (avându-l ca şi copilot pe Iancu Bogdan), precum şi campionul naţional al Grupei H, Gunther Graef.
Probă specială, pe oglinda unui lac îngheţat
Piloţii de raliuri au concurat la o altitudine de peste 1.600 de metri, în Munţii Harghitei. Au fost create şase probe speciale, pe o lungime totală de 74 de kilometri. Cei peste 500 de spectatori au urmărit cu interes evoluţia piloţilor, cea mai atractivă probă fiind cea de pe lacul de acumulare de la Barajul Zetea. Şoferii au concurat pe o distanţă de 1,2 kilometri pe oglinda lacului îngheţat şi pe malul acestuia. În afară de câteva ieşiri în decor, concursul s-a desfăşurat fîrî probleme.