În anul 2011 producătorii de vinuri din Republica Moldova vizează pieţele-ţintă din Cehia, Germania, Polonia, Ucraina şi China, unde urmează să se desfăşoare ample campanii de promovare a produselor vinicole moldoveneşti. Acţiuni similare vor avea loc, de asemenea, pe piaţa locală, precum şi în România, Ţările Baltice şi Belarus.
În Memorandumul privind planul de promovare a vinurilor moldoveneşti în 2011, semnat de Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare şi Asociaţiile din sectorul viti-vinicol, se arată că pentru realizarea obiectivelor propuse vor fi necesare 200 mii de euro, bani alocaţi din bugetul de stat, bugetele companiilor exportatoare şi din asistenţa proiectelor internaţionale.
Până la instituirea, în 2006, a unui embargou asupra vinurilor moldoveneşti în Rusia, 80% din producţia vinicolă din Republica Moldova era exportată în această ţară. În prezent doar 47% din vinurile moldoveneşti se vând în Federaţia Rusă. Moldova se află pe locul doi, după Franţa, în topul statelor care exportă vinuri pe piaţa rusească.