Primele inregistrari ale unui vehicul care semana cu autobuzele moderne dateaza de la jumatatea secolului al XVII-lea, atunci cand Blaise Pascal a venit cu ideea de a oferi un mijloc de transport in comun parizienilor. Desi se mai gandisera si altii inaintea sa, el este acela care a reusit chiar sa convinga autoritatile ca un asemenea proiect merita sa fie pus in aplicare.
Transport pentru pretul unui kg de carne
Astfel, conform petergould, la 18 martie 1662 au inceput sa functioneze pe mai multe rute vehicule cu capacitati mari, trase de cai, denumite "carrosses a cinq sols" care, in schimbul unei taxe egale cu pretul unui kg de carne, te puteau transporta chiar si in afara Parisului, spre Luxembourg, Porte Saint-Antoine, Saint-Roch, Montmartre si Bastille.
Desi initial lumea parea entuziasmata, dupa cateva luni, in care au fost folosite doar ca un mijloc de agrement, vehiculele au fost retrase din circulatie din cauza scaderii interesului locuitorilor urbei si a pretului destul de piperat pentru unii, taxa de transport fiind echivalentul salariului unui muncitor pentru o jumatate de zi. In plus, politicienii vremii nu au privit cu ochi buni ideea ca oameni saraci si cei bogati sa calatoreasca impreuna, in acelasi vagon.
Probabil de acolo si ideea impartirii pe clase a vagoanelor, care s-a pastrat pana in zilele noastre la unele mijloace de transport in comun.
Omnes Omnibus
In 1823 Stanislas Baudry a construit o moara cu aburi la Richebourg, in apropierea orasului Nantes si a avut ideea ca surplusul de caldura sa il utilizeze pentru a deschide o baie publica.
Pentru a transporta clientii a introdus si un mijloc de calatorie in comun, din Nantes si pana in Richebourg, lucru acceptat usor de oameni, in conditiile in care deja exista un alt vehicul ce ducea muncitorii la o fabrica din Sal