Fondurile europene ajută şaizeci de elevi hunedoreni proveniţi din familii sărace sau destrămate să ţină aproape de şcoală. Copiii sunt cooptaţi într-o grilă de activităţi extraşcolare în care, pe baza unor activităţi de laborator practice inedite, învaţă fizică, chimie, biologie şi informatică.
Timp de patru ore în fiecare sâmbătă, 60 de elevi hunedoreni, dezavantajaţi social, se joacă de-a Einstein făcând zeci de experimente inedite. Copiii au avut ocazia să facă analize pentru stabilirea propriilor grupe de sânge, şi-au determinat chiar ei propriul factor Rh, au realizat „ploi de aur” (pe baza unui amestec de azotat de plumb cu iodură de potasiu), au “îngrijit” cristale şi „grădini” chimice miniaturale.
Mini grădina chimică
În laborator copiii au realizat zeci de materiale didactice precum pendula electrică “low-cost” din pahare de polistiren şi paie din plastic, au transformat multimetre digitale în detectoare de electrizare (un singur detector costă, potrivit cataloagelor de specialitate, aproximativ 50 de euro) şi au făcut observaţii miscroscopice asupra celulelor vegetale, a amidonului din plante, bacteriilor şi ciupercilor obţinute din infuzii de fân, a cloroplastelor şi cromoplastelor (ce dau culorile plantelor, fructelor şi legumelor), au extras pigmenţi de clorofilă, au obţinut cromatograme, au făcut teste cu solvenţi (apă, acetonă, alcool etilic), dar au învăţat şi cum să folosească aplicaţii ca Dreamweaver şi Java Script.
Potrivit Adrianei Ionescu, purtătoare de cuvânt al Asociaţiei Absolvenţilor, Părinţilor şi Angajaţilor Colegiului Naţional de Informatică „Traian Lalescu” din Hunedoara (Asociaţia APAC), elevii sunt beneficiarii unei Campanii de prevenire a abandonului şcolar - „Descoperă”, derulată de APAC. Campania „Descoperă” se derulează pe parcursul a 3 ani şi face parte din proiectul „O şansă europeană pen