Anul trecut a fost unul dificil pentru "Romtelecom", la fel ca pentru întreaga piaţă telecom din România, "care a trebuit să facă faţă nevoilor clienţilor de a-şi scădea bugetele alocate pentru comunicare şi divertisment", spune Yorgos Ioannidis, directorul general al companiei. Domnia sa a adăugat, într-un comunicat, că, în ciuda condiţiilor economice actuale, "Romtelecom" a obţinut rezultate satisfăcătoare, în urma scăderii costurilor operaţionale şi lansării pe piaţă a "ofertelor potrivite", cum ar fi cea comună cu "Cosmote", care asigură tarife "în reţea" pentru apelurile făcute între cele două reţele: "Ar fi fost greu pe orice piaţă telecom, însă a fost şi mai dificil pe o piaţă ca cea din România, care are una dintre cele mai intense competiţii la nivelul preţurilor din regiune".
La sfârşitul anului trecut, numărul total de abonamente "Romtelecom" a ajuns la aproximativ 4,7 milioane, în creştere cu 15,7% faţă de 2009, depăşind un milion de clienţi pentru serviciile broadband şi pentru cele TV.
"Am rămas lideri pe piaţa de servicii de date şi internet de bandă largă pe segmentul business, după lansarea cu succes a mai multor campanii în această zonă, poziţionând < Romtelecom > ca suporter al companiilor româneşti", a mai precizat reprezentantul societăţii.
Numărul clienţilor IPTV s-a apropiat de 30.000, la sfârşitul anului precedent, în timp ce serviciul de internet de mare viteză VDSL a atras un număr de aproape 50.000 de clienţi. "Romtelecom" a lansat un canal dedicat de infotainment - "Dolce Sport", care îşi dezvoltă ofertele extinse pentru clienţii "Dolce".
"Romtelecom" a încheiat anul trecut cu o pierdere înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 292,1 milioane euro, după deprecierea activelor cu 332 milioane euro. Profitul operaţional EBITDA s-a redus cu 38,7%, la 154,7 milioane euro, în timp ce veniturile companiei au coborât, în 201