Ion Andreescu, În parc
Licitaţia de Mărţişor organizată săptămâna aceasta de Casa Artmark a înregistrat câteva rezultate remarcabile, în pofida valorii inegale a lucrărilor propuse. Vedeta serii a fost, la mare distanţă de celelalte lucrări, „Femei în parc", de Ioan Andreescu, pictură în ulei pe panou de lemn, provenind din colecţia Toneanu de la Galaţi. Reprodus în monografia dedicată pictorului de Radu Bogdan şi în cea semnată de Iulian Mereuţă, tabloul, evaluat la 75.000-125.000 de euro, a fost achiziţionat, după o licitaţie alertă, la 130.000 de euro. În stilul Şcolii de la Barbizon, lucrarea se remarcă prin gama cromatică luminoasă, printr-o atmosferă calmă, relativ rară în opera artistului.
Gheorghe Petrașcu, Natură statică cu ulcică, pensule și carte
Unul dintre artiştii interbelici apreciaţi invariabil de colecţionari şi de negustorii de artă, Gheorghe Petraşcu, a fost prezent în această licitaţie cu câteva lucrări, dintre care s-a detaşat o "Natura statică cu ulcică, pensule şi carte de artă", piesă datată 1933, perioadă de deplină maturitate a artistului, care practică folosirea simultană a mai multor culori, contrastul lor fiind subliniat de negrul atât de prezent în pictura lui şi de alburi. Evaluată la 25.000-35.000 de euro, ea a fost vândută cu 48.000 euro. Tot registrului tematic specific artistului i se integrează şi "Marea la Tekirghiol", din 1935, vândută sub estimarea iniţială de 20.000-30.000 de euro, cu 17.000 euro. Şi modalitatea de realizare plastică, cu împăstări creând o materialitate densă, cu contrastul tonal şi atenţia pentru veridicitatea detaliului atestă mâna sigură a artistului pasionat de marine, în care prezenţa omului se transformă, ca şi în unele dintre interioarele sale, în semn menit să exalte spaţialitatea, să pună în valoare monumentalitatea peisajului. O "Bretonă" este mai apropiată de impresionism decât n