La începutul acestei luni, Enel a anunțat finalizarea lucrărilor la două etaje din cel mai mare spital de copii din țară, Marie Curie, proiect la care a contribuit cu jumătate de milion de euro. A schimbat perioada de recesiune severă comportamentul filantropic al companiilor din România?
În spitalul Marie Curie din Capitală au fost tratați, anul trecut, nu mai puțin de 166.000 de copii. În 2007, Fundația Scheherazade demara lucrările de renovare a unității sanitare, pentru care era necesară o sumă de 1,2 milioane de euro. Banii au venit, în cea mai mare parte, de la companii din mediul privat (Vodafone, Philips, Colgate, Wolf Theiss, Carrefour, Autoitalia Group), iar aproape jumătate din cuantumul total a fost acoperit de fundația Enel Cuore, sumă prin care s-a realizat refacerea a două etaje din incinta spitalului. „Este unul dintre cele mai importante proiecte în care am fost implicaţi şi ne-am dori ca mediul cald şi prietenos în care micuţii sunt trataţi să îi ajute să îşi recapete starea de sănătate cât mai repede“, spunea, în momentul inaugurării, Radu Coşarcă, director de Relaţii Externe al Enel România.
Compania sa a investit, în ultimii șase ani, 1,8 milioane de euro în 15 proiecte, majoritatea constând în lucrări de modernizare a unor orfelinate sau aziluri de bătrâni. Faptul că o companie din domeniul energetic se implică în proiecte de acest tip poate părea paradoxal. Nu este însă nici pe departe singurul caz de acest tip. Drept exemplu, o bună parte din sumele alocate activităților de CSR (responsabilitate socială corporatistă) de către Alexandrion a mers către proiectele privind protecția copilului. Producătorul de electrocasnice Arctic este promotorul primei competiții independente de design din România, iar numele UniCredit Țiriac este asociat, de ani buni, cu promovarea artei contemporane.
Educația și problemele sociale, în to