Pacienţii pot contacta direct Primăria, dar şi Poliţia, pentru a-şi spune doleanţele legate de prestaţia medicală sau de condiţiile din spitale.
Vă nemulţumeşte medicul care vă tratează, este mizerie în spital sau serviciile unităţii nu sunt pe placul dumneavoastră? Nimic mai simplu, pentru că, de acum, pacienţii din spitale au fir direct cu primarul şi Poliţia pentru a face reclamaţii.
Pentru aceasta, în spitalele aflate în administrarea Primăriei Ploieşti au fost instalate şi sunt funcţionale şapte telefoane-verzi pentru apeluri de urgenţă. Este vorba despre cinci telefoane la Spitalul Municipal (Schuller), câte unul în fiecare secţie şi în Policlinică, precum şi încă două la Spitalul de Boli Infecţioase. De la aceste telefoane pot fi apelate gratuit numerele 60 - cabinetul primarului, 61 - Poliţia Locală şi 62 - dispeceratul Primăriei Ploieşti, pentru a fi sesizate orice fel de nemulţumiri legate de administrarea unităţii spitaliceşti sau prestaţia medicală.
„Doresc ca prin această nouă facilitate din unităţile spitaliceşti să venim în întâmpinarea nevoilor ploieştenilor şi totodată, să aflăm în timp real orice nemulţumire pe care aceştia o au, pentru a o remedia în cel mai scurt timp", a declarat primarul Andrei Volosevici.
Parţial folositoare?!
Reprezentanţii Colegiului Medicilor Prahova susţin că astfel de telefoane ar trebui să existe în fiecare unitate spitalicească, dar aceştia infirmă declaraţiile edililor, cum că de aici s-ar putea reclama şi culpele medicale. „Este foarte bine că au fost instalate aceste telefoane verzi. Totuşi, trebuie să precizez faptul că nu sunt utile pentru bolnavii care vor să sesizeze un caz de malpraxis sau un comportament inadecvat pe relaţia cadru medical - pacient. Pentru astfel de reclamaţii trebuie să se prezinte la Colegiul Medicilor sau, după caz, la Colegiul Asistenţilor", a declarat Simona S