Noul minivan Ford va fi cel mai mic vehicul de acest fel al gamei care mai cuprinde C-Max și B-Max. Platforma pe care se va construi noul B-Max este aceeași cu cea a modelului Fiesta iar mașina va avea în dotare uși culisante pentru pasagerii din spate. Conform informațiilor ANE, oficialii Ford au gândit mașina ca pe un rival pentru Opel Meriva, cel mai vândut minivan european din 2003 până în prezent.
Compania americană a preluat controlul asupra fabricii românești în 2008 și a promis o investiție de minimum 675 de milioane de euro până în 2012 numai că acest plan a fost amânat din cauza crizei economice. În iulie 2009, Ford a început să producă la uzina din Craiova modelul Transit Connect dar într-o cadență foarte redusă. În primul an doar 300 de unități au ieșit de pe poarta fabricii iar în primele 11 luni din acest an producția a atins 8.500 unități. Majoritatea mașinilor produse în România au fost exportate.
Până la sfârșitul lui 2010, investiția Ford din România va atinge 200 de milioane de euro, doar o treime din planul inițial. Printr-o înțelegere cu autoritățile române, Ford a primit o amânare, astfel încât investiția totală va fi atinsă abia în 2013. În aceste zile se așteaptă semnarea unui nou contract între Ford și AVAS, în care să se specifice ferm noile angajamente ale producătorului american.
Poziții oficiale
În urmă cu trei luni, la Salonul Auto de la Paris, doi vice-preşedinţi ai Ford Europa, Ingvar Sviggum (marketing, vânzări şi service) şi Wolfgang Schneider (probleme legale, guvernamentale şi de mediu) şi Stefan Lamm, şeful departamentului de design exterior al diviziei europene, au vorbit cu jurnaliștii Capital despre investiţia din România şi despre noile produse ale companiei. Conform acestora, pasul făcut odată cu semnarea contractului de privatizare a uzinei de la Craiova este ireversibil, iar investiţiile