Grupul german Deichmann, unul dintre cei mai mari retaileri de încălţăminte de la nivel european, aproape şi-a dublat afacerile în România în 2010, obţinând o cifră de afaceri brută de 115,98 mil. lei (27,4 mil. euro), în contextul în care economia a continuat să scadă, consumul s-a contractat cu 5,3%, potrivit INS, iar compania a deschis 15 magazine noi. În condiţiile în care mai mulţi retaileri trăgeau obloanele, retailerul german a mizat pe extindere în timp de criză, când preţul chiriilor a scăzut, iar costurile pentru deschiderea de magazine s-au redus la rândul lor. În condiţiile în care investiţia medie într-un magazin Deichmann este de 600.000 de euro, potrivit estimărilor ZF, retailerul a investit anul trecut circa 9 mil. euro în deschideri.
Deichmann are în plan să îşi continue procesul de extindere pe piaţa locală şi în 2011, când are planificate 10 magazine noi, mai ales că cifra de afaceri a companiei s-a dublat în fiecare an de la intrarea pe piaţă. Deichmann deţine în România 36 de magazine, iar dintre acestea doar cinci sunt în Capitală. Retailerul a mizat şi pe oraşele mai mici, precum Făgăraş, Bistriţa, Năsăud sau Odorheiu Secuiesc, unde puterea de cumpărare este mai mică decât în Capitală. Oficialii companiei anunţau anterior că se extind pentru că oamenii caută preţuri mici, iar în afara Bucureştiului compania are vânzări bune raportat la puterea de cumpărare, iar gradul de fidelizare este mult mai mare. Reprezentanţii nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind planurile pe 2011. Retailerul cu profil de discount Deichmann, intrat pe piaţa locală în 2007 - ultimul an de boom economic - a reuşit să vândă în 2010 1,36 milioane de perechi de pantofi, faţă de peste 770.000 în anul anterior, cu un preţ mediu de 20 euro/pereche, potrivit calculelor ZF. Deichmann, care are 340 de angajaţi, activează în retailul de încălţămin