British American Tobacco (BAT), liderul pieţei de ţigarete din România, cu afaceri de peste un miliard de euro în 2009, a înregistrat anul trecut o creştere a cotei de piaţă, însă vânzările în volum şi profitul companiei s-au redus ca urmare a creşterii preţurilor ţigărilor.
"Cota de piaţă în România a crescut puternic, cu o performanţă impresionantă a vânzărilor de ţigări marca Kent. Creşterea comerţului ilegal de ţigări pe fondul creşterii accizelor şi a preţurilor a condus la o scădere semnificativă a volumelor din industria tutunului. Declinul vânzărilor în volum a fost doar parţial compensat de veniturile din creşterea preţurilor, ducând la un profit mai redus", se arată în raportul privind rezultatele financiare ale BAT publicat pe site-ul companiei.
În raport se mai arată că vânzările de ţigări Kent au scăzut în volum cu 1% pe două dintre principalele pieţe în care se vând - România şi Japonia -, însă au crescut în Rusia, Ucraina şi Uzbekistan. De altfel, un studiu realizat de o firmă de cercetare arată că anul trecut vânzările de ţigarete au scăzut cu 27% în volum, însă au crescut cu 3% în valoare.
BAT (România) Trading a avut în România o cifră de afaceri de 1,04 mld. euro şi un profit de 78 mil. euro în 2009, cifra de afaceri înregistrând un avans de 22% în lei faţă de anul anterior. Reprezentanţii BAT România au spus recent că exporturile au reprezentat un factor-cheie în ceea ce priveşte evoluţia companiei în România, acestea reprezentând 25% din producţie.
Vânzările de ţigarete din regiunea Europa de Est, în care este inclusă România, s-au redus anul trecut cu 3%, la 128 de miliarde de unităţi. În Europa de Est, profitul BAT a scăzut la 51 de milioane de euro anul trecut, de la 358 de milioane de euro în 2009. "Toate regiunile au contribuit la rezultatele bune ale companiei în ceea ce priveşte profitul, cu excepţia Europei de Est