Autorităţile naţionale sunt obligate să interzică înmatricularea şi vânzarea microbuzelor noi care nu respectă normele tehnice necesare pentru protecţia pietonilor, conform prevederilor Regulamentului 78/2009, a anunţat vineri departamentul pentru Afaceri Externe.
Potrivit articolului 9 al Regulamentului nr. 78/2009 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte protecţia pietonilor şi a altor utilizatori vulnerabili ai drumurilor, începând cu 24 februarie 2011, din motive legate de protecţia pietonilor, autorităţile naţionale nu vor mai considera valabile certificatele de conformitate pentru microbuzele noi.
Astfel, potrivit Regulamentului menţionat, autorităţile statelor membre ale UE vor interzice înmatricularea, vânzarea sau introducerea în circulaţie a microbuzelor noi care nu respectă condiţiile de natură tehnică stabilite prin acest Regulament, respectiv testul ABS şi testul pentru funcţionarea sistemului de asistenţă la frânare.
Regulamentul stipulează că această prevedere se aplică autovehiculelor noi de categoria M1, proiectate şi construite pentru transportul pasagerilor, care au cel mult opt locuri pe scaune, în afara scaunului conducătorului auto, precum şi cele de categoria N1 (destinate transportului de mărfuri) derivate din categoria M1 şi a căror masă maximă nu depăşeşte 2,5 tone.
În ceea ce priveşte sancţiunile, acestea vor fi stabilite de către statele membre ale Uniunii Europene şi se vor adresa încălcării Regulamentului de către constructori.
"Statele membre stabilesc dispoziţiile privind sancţiunile aplicabile pentru încălcarea de către constructori a dispoziţiilor prezentului regulament şi iau toate măsurile necesare pentru a asigura punerea în aplicare a acestora. Sancţiunile respective trebuie să fie eficiente, proporţionale şi disuasive", se arată în Regulament.
Printre tipurile de încălcăr