Tinereţe. Ovidiu Scobai, în anii '70, pe vremea când cucerea titlu după titlu la nivel naţional Raliu. Pilotul argeşean a forţat limitele Daciei, dar şi pe ale sale, pe orice vreme sau tip de teren Vechime. Fostul pilot Ovidiu Scobai se pensionează peste câteva zile, după 41 de ani de muncă la Automobile DaciaNăscut la Braşov în 1947, Ovidiu Scobai a absolvit Facultatea de Electrotehnică de la Bucureşti. În adolescenţă a fost atras de muzică, atletism şi maşini de curse. Foarte puţină lume ştie că, în perioada în care a studiat la Liceul din Muzică din Braşov, Scobai a fost coleg cu Cristian Mandeal şi Horia Andreescu, ajunşi în prezent dirijori de renume naţional şi internaţional. Scobai a urmat în acelaşi timp şi Liceul Sportiv, cucerind titlul de vicecampion naţional la 800 metri. Pasionat de muzică, el a cântat în acea perioadă la Filarmonica din Braşov la contrabas, apoi s-a alăturat pentru scurtă vreme formaţiei Mondial, cunoscută şi astăzi pentru piese precum "Iubire, bibelou de porţelan" sau "Atât de fragedă".
Pe când avea 22 de ani, Ovidiu Scobai a ajuns la Uzina de Automobile Dacia, în 1969, când a luat parte la testele de pre-lansare pentru Renault 12 de la Putna, Suceava. Un director francez de la vremea aceea de la Uzina Dacia i-a inoculat "microbul" pentru curse. În 1978 a reuşit să obţină aprobarea uzinei pentru înfiinţarea departamentului "Competiţii", care la scurt timp a devenit autonom. Participarea la raliuri era subvenţionată prin vânzarea de kit-uri pentru modele speciale "sport-stradă", având succes şi în afara României, în ţările în care maşina Dacia era exportată (Ungaria, Egipt, Irak, Libia etc.).
Pasiunea şi ambiţia, dar şi puterea de a-şi asuma riscuri i-au adus lui Ovidiu Scobai 14 titluri individuale, în calitate de pilot sau co-pilot. Primul titlu câştigat a fost în 1972, cu maşina proprie, la viteză în coastă, dar cel m