Ford B-Max (sursa - 0-100.ro)Ford a prezentat, luni seara, la Salonul Auto de la Geneva, in premiera, modelul concept pe baza caruia va fi construit la Craiova viitorul B-Max. Un monovolum de clasa mica, cu cinci usi, o masina cu un look dinamic si cu un ampatament potrivit pentru strazile din tarile emergente.
Monovolumul subcompact, dezvoltat pe platforma Fiesta, prezentat cu o zi inainte de debutul celei de-a 81-a editii a Salonului auto de la Geneva, este vazut ca viitorul concurent al Opel Meriva sau Renault Modus.
Automobilul va beneficia de binecunoscutul design kinetic, intalnit pe majoritatea modelelor Ford, inginerii inspirandu-se in acelasi timp si din aspectul conceptului Iosis Max, un vehicul prezentat anul trecut la Geneva Motor Show.
Presedintele Ford Europa, Stephen Odell, a declarat ca B-Max se adreseaza familiilor tinere care isi doresc un automobil polivalent, spatios si modern.
Masina va avea la dispozitie o noua gama de motorizari turbo pe benzina, acestea avand o capacitate de 1,0 litri si o putere cuprinsa intre 90 si 110 cai putere, precum si un 1,6 litri de 148 CP. Variantele diesel de 1,6 litri vor dezvolta intre 89 CP si 108 CP.
Pentru a se accentua modularitatea, viitorul B-Max va prelua de la S-Max si Galaxy conceptul de scaune independente in spate, care se pot deplasa inainte sau inapoi, pentru a mari spatiul destinat portbagajului.
Ca trasatura de design si constructiva speciala, B-Max nu are montant B (stalp central), la fel ca si modelul Iosis Max din care se trage.
Potrivit declaratiilor anterioare ale oficialilor Ford, noul B-Max va fi produs din luna septembrie, in 150.000 de unitati/an. Potrivit expertilor, Ford ar putea ajunge in 2012-2013 la 100.000 de unitati B-Max, iar in functie de cerere capacitatea de productie ar putea creste.
Pregatiri la