Blake Horsley, managerul departamentului de investment şi office din cadrul firmei de consultanţă imobiliară Colliers International, spune că România trebuie să vină cu o poveste economică frumoasă pentru a redeveni atractivă în ochii marilor investitori imobiliari, care au uitat în ultimii doi ani de România, deşi preţurile s-au ajustat semnificativ.
"Competiţia este foarte mare acum în Ungaria sau Cehia, unde sunt active toate fondurile germane. Piaţa este foarte încinsă şi în Polonia, unde se fac tranzacţii la randamente de 6,25% - 6,5% în euro pe an (faţă de 8%-10% în România - n.red.). Aceşti investitori ar putea să se uite şi la piaţa locală din a doua jumătate a anului, dar este foarte greu să vindem România fără o poveste economică bună şi o situaţie generală stabilă", apreciază Blake Horsley, managerul departamentului de investment şi office din cadrul Colliers International.
Înainte de prăbuşirea pieţei imobiliare, o serie de giganţi se arătau interesaţi de imobiliarele româneşti, precum GE Real Estate, ING Real Estate, familia Rothschild, Warburg Pincus sau o divizie imobiliară a Deutsche Bank aveau alocate pentru România sute de milioane de euro. După 2008 aceşti investitori au îngheţat investiţiile, iar acum o parte dintre ei au reînceput să se uite către Europa Centrală şi de Est, dar par a se opri deocamdată în Ungaria.
Blake Horsley, managerul departamentului de investment şi office din cadrul firmei de consultanţă imobiliară Colliers International, spune că România trebuie să vină cu o poveste economică frumoasă pentru a redeveni atractivă în ochii marilor investitori imobiliari, care au uitat în ultimii doi ani de România, deşi preţurile s-au ajustat semnificativ.
"Competiţia este foarte mare acum în Ungaria sau Cehia, unde sunt active toate fondurile germane. Piaţa este foarte încinsă şi în Polonia, unde se fac tranzacţii l