Peste 260 de companii din industria auto vor prezenta la Geneva, între 3 și 13 martie, noutățile cu ajutorul cărora speră că vor readuce clienții în showroomuri. Criza este de domeniul trecutului.
Salonul auto de la Geneva a fost întotdeauna locul unde, aflate pe teren neutru, marile companii din industria auto au preferat să se lupte de la egal la egal. Avalanșa de concepte, studii de design, premiere mondiale sau europene venite de la producători din toate colțurile lumii, care a umplut, și la ediția din acest an, cele șapte hale imense ale complexului Palexpo, nu face decât să confirme regula. Organizatorii au anunțat deja prezența a peste 260 de firme din 31 de țări, care vor ocupa până la refuz cei 80.000 de metri pătrați alocați.
Bineînțeles că „trendul verde“ nu a fost uitat nici de acestă dată, numai că, speriați parcă și ei de viteza cu care au trecut de la vorbe la fapte, fără însă a găsi și soluții viabile de susținere a vânzărilor de mașini electrice, producătorii au decis, cel puțin pentru moment, să pună omul „în centrul scenei“. Prin urmare, fiți gata să asistați la o cascadă de noi sisteme de comandă și control, care vor permite șoferului să gestioneze atât vehiculul pe care îl conduce, cât și gadgeturi precum telefonul mobil, GPS-ul, DVD-ul și chiar să-și rezerve prin internet o cameră de hotel, bilete la teatru sau o masă la restaurant.
Europenii își iau partea leului
Cel mai puternic grup auto european, Volkswagen, va fi prezent la Geneva cu o gamă foarte largă de noi produse. Marca Audi va prezenta oficial conceptul care va sta la baza viitorului A3. Dacă până acum acest model era cunoscut doar în varianta hatchback, conceptul arată clar că germanii pregătesc și o versiune sedan. SEAT pune în scenă noul Alhambra cu tracțiune integrală, iar Škoda prezintă un concept care reflectă „noul limbaj de design al mărcii“. Noul