UPC Romania, al doilea furnizor de servicii de televiziune pe piata locala, a pierdut in 2010 circa 190.000 de clienti pe segmentul de cablu analogic, dar a crescut cu 100.000 de abonati pe zona de televiziune digitala, arata raportul financiar al Liberty Global, grupul american care detine compania.
Scaderea puternica de pe segmentul de televiziune analogica a fost afectata de “inrautatirea indicatorilor macroeconomici in anumite sectoare, cum ar fi cel bugetar, au mentinut presiunea economica asupra clientilor, cu precadere asupra celor cu venituri sub medie”, a explicat conducerea operatorului.
Operatorul a ajuns la circa 1.156.400 de clienti de televiziune la finalul anului trecut, mai putin cu 93.200 fata de decembrie 2009, dar in crestere cu 400 fata de septembrie anul trecut.
Astfel, UPC Romania avea la finalul anului trecut: 645.900 de clienti de cablu analogic, 283.900 de cablu digital si 226.600 de abonati de televiziune digitala prin satelit.
„In ultimul trimestru al lui 2010, UPC Romania inregistreaza o usoara crestere a numarului total de clienti. Astfel, in trimestrul al patrulea din 2010 numarul abonatilor de pe segmentul de televiziune - digital, analogic si DTH (,n.red televiziune digitala prin satelit) -ajunge la 1.156.400, crestere adusa de segmentele de digital si DTH de 8% respectiv 14% fata de al treilea trimestru din 2010”, afirma Severina Pascu, directorul general al companiei.
Evolutia numarului de clienti ai UPC intre decembrie 2009 si decembrie 2010:
Totodata, UPC a ajuns in luna ianuarie a acestui an la 20.000 de clienti pentru serviciul de televiziune de inalta definitie, in crestere cu 28% fata de finalul lui septembrie 2010. Compania a introdus optiunea HD in toamna 2010 si este primul operator de pe piata locala care a lansat aceste servicii la nivel national, ulterior urmand RCS&RDS s