Doar 22 de copii au făcut sesizări la Asociaţia Telefonul Copilului în cursul anului 2010. Numărul copiilor care au raportat telefonic abuzuri asupra lor anul trecut a scăzut la jumătate faţă de anul precedent, de la 42 la 22 de cazuri.
14 abuzuri şi alte opt cazuri sociale şi de consiliere psihologică au fost sesizate de minorii sătmăreni prin serviciul gratuit Telefonul Copilului în anul 2010.
Satu Mare se află printre ultimele zece judeţe în ceea ce priveşte numărul apelurilor efectuate de copii la numărul unic 116.111, număr apelabil gratuit din reţelele Romtelecom şi Cosmote.
Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală din România care oferă servicii de asistenţă pentru copii şi părinţi la nivel naţional, apelând numărul unic 116.111. Acesta este, totdată, şi numărul armonizat european pentru serviciul Telefonul Copilului, implementat în România de Asociaţia Telefonul Copilului în anul 2008.
22 de apeluri într-un an
Directorul asociaţiei, Cătălina Florea, spune că judeţul Satu Mare se află pe locul şapte din ultimele 10 judeţe din calsament în ceea ce priveşte numărul apelurilor, alături de Sălaj, Mehedinţi, Brăila, Argeş, Arad şi Mureş. Topul este condus de zona Moldovei, cu cele mai multe apeluri.
„Nu putem explica cu exactitate care ar fi motivul. E posibil să fie mai puţine cazuri ce necesită reclamaţie, ori că nu e suficient de promovat acest serviciu în zona de nord-vest a ţării“, explică directorul Cătălina Florea.
În 2010, Telefonul Copilului a fost sesizat despre 14 cazuri de abuz, respectiv cerşetorie, molestare fizică şi neglijare, alte aptru cazuri de probleme educaţionale, trei cazuri unde erau probleme de comunicre a copiilor cu părinţii, respectiv un caz de plasament familial.
În 2009, cele 42 de apeluri au vizat încălcarea drepturilor copilului, cazuri de consiliere jurid