Înaintea desfăşurării propriu-zise, sâmbătă şi duminică, amploarea Congresului UDMR de la Oradea putea fi intuită după numărul participanţilor comunicat oficial: 550 delegaţi cu drept de vot, plus peste 100 de invitaţi din ţară şi din străinătate. Acestora li s-a adăugat, însă, o armată nevăzută a organizatorilor, cu peste 200 de voluntari, precum şi alţi peste 200 de reprezentanţi ai presei române şi străine.
Profituri pentru servicii
"Datele pe care le avem arată că în hotelurile din Oradea şi din împrejurimi au fost ocupate peste 1.000 de locuri de cazare", a declarat luni pentru BIHOREANUL Szabo Odon, preşedintele executiv al UDMR Bihor, gazda evenimentului. Un calcul sumar arată că dacă fiecare loc de cazare ar fi costat, în medie, doar 70 de lei, numai pentru acestea hotelierii din Oradea, Băile Felix şi Băile 1 Mai au încasat cel puţin 70.000 lei, fără a mai pune la socoteală şi alte servicii. Totalul cheltuielilor de cazare este, totuşi, mult peste această sumă, deoarece o parte din organizatori au sosit la Oradea cu o zi şi chiar cu două înaintea începerii Congresului.
Au avut mult de câştigat de pe urma evenimentului şi agenţiile de publicitate, întrucât organizatorii au comandat de la bannere uriaşe, pe care le-au afişat în exteriorul şi în incinta clădirii Casei de Cultură a Sindicatelor, până la pixuri şi ecusoane. De asemenea, o firmă de croitorie a confecţionat peste 600 de huse cu care au fost îmbrăcate scaunele, toate de culoare albă, personalizate cu sigla UDMR, laleaua, şi cu denumirea formaţiunii, în varianta maghiară, RMDSZ.
În organizarea şi desfăşurarea Congresului a fost implicată şi o firmă de cleaning, care a făcut să nu se simtă urmele trecerii unei mase atât de numeroase de oameni, precum şi o companie de pază, care a impus respect nu numai prin gabaritul componenţilor ei (niciun obez între ei), ci mai ales prin di