În loc să creeze şi să deschidă apetitul pentru decizii mai curajoase, criza a dat lucrurile puţin înapoi
Pentru piaţa de publicitate, criza financiară nu s-a văzut doar prin scăderea bugetelor pentru promovare, ci şi prin lipsa de decizii curajoase, care a afectat calitatea acesteia, potrivit jucătorilor din această industrie.
După o perioadă dificilă, nota pentru calitatea produselor publicitare este mică, dar de trecere.
Un nivel satifăcător
Astfel, Jorg Riommi, Creative Director Saatchi&Saatchi, este de părere că nivelul advertising-ului din România, în acest moment, este doar unul satisfăcător. "Ţara are poţential pentru a oferi mai mult, dar cred că se află sub influenţa psihologică a crizei economice, care, în loc să creeze şi să deschidă apetitul pentru decizii mai curajoase, a dat lucrurile puţin înapoi", a declarat acesta, pentru Curierul Naţional, explicând că nu crede că este vorba doar despre aspectul financiar. "Este vorba poate şi despre voinţa de a lua decizii care să iasă din tiparele convenţionale. O piaţă aflată într-o situaţie de criză ar trebui văzută ca o mare oportunitate de a te remarca şi a face diferenţa. Este mai uşor să fii observat atunci când toţi ceilalţi sunt reţinuţi. Cam aşa stau lucrurile în ţară", a continuat Jorg Riommi.
Potrivit acestuia, în comparaţie cu alte ţări din Europa de Est, România, alături de Rusia şi Polonia, este încă o piaţă de top atât ca marime, cât şi în termeni de calitate.
Un elev silitor, cu probleme familiale
Ioana Mucenic, Managing Partner Pastel Group spune că nu ar putea da o notă clară. "Este ca şi cum ai încerca să evaluezi un elev care a trecut printr-o perioadă grea, cu probleme familiale. Criza a fost această perioada, iar acum aşteptăm să îşi revină", ne-a explicat aceasta, adăugând că este foarte optimistă în acest sens. "Publ