Ford a prezentat astăzi, oficial, conceptul care prefigurează apariţia modelului de serie B-Max, monovolumul care va fi produs la uzina din Craiova.
Cu numai o zi înainte de debutul Salonului Auto de la Geneva, oficialii Ford au ţinut să anunţe jurnaliştii acreditaţi de companie în cadrul unui eveniment numit “Ford@Geneva”, tot ceea ce grupul american va prezenta mâine la stand.
B-Max a fost singurul vehicul descris pe larg în cadrul evenimentului, iar acesta respectă aproape în totalitate soluţiile tehnice prezente pe studiul de design iosis-Max introdus în urmă cu doi ani.
Astfel, dacă uşile din faţă au o deschidere clasică, accesul pasagerilor din spate se face prin două uşi glisante amplasate pe ambele laturi ale maşinii.
Dispariţia stâlpului central facilitează atât accesul pasagerilor în habitaclu cât şi eventuala introducere în maşină a unor obiecte de dimensiuni mari.
Soluţia tehnică aleasă de inginerii Ford este ingenioasă şi utilă, însă lasă semne de întrebare legate de siguranţa vehiculului, mai ales în cazul unui impact lateral. Deşi mulţi jurnalişti şi-au exprimat îndoială că soluţia tehnică utilizată de inginerii Ford pentru accesul în habitaclu va fi păstrată şi pe varianta de serie, oficialii companiei susţin că acest element extrem de important pentru versatilitatea modelului va fi păstrat.
În afara uşilor glisante, conceptul Ford păstrează multe dintre caracteristicile de design ale noii game a producătorului american. Grila frontală şi farurile sunt specifice noilor variante C-Max şi S-Max. De altfel, întreg conceptul pare a fi un C-Max redus la scară. Practic, din exterior, diferenţa majoră dintre B-Max şi fraţii săi mai mari este făcută doar de dimensiuni, B-Max având doar câţiva centimetri în plus decât Fiesta. În schimb, în interior, conceptul prezintă multe dintre detaliile utilizate de designerii Ford