Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi-a propus să consolideze circa 185 de kilometri de drumuri naţionale, valoarea cumulată a lucrărilor ridicându-se la 491 milioane de lei fără TVA (aproximativ 117 milioane de euro), potrivit anunţurilor de intenţie publicate la finalul săptămânii trecute pe e-licitatie. ro.
Cele cinci drumuri pentru care CNADNR are în plan să realizeze lucrări de consolidare şi refacere sunt DN 1 (km 111-138), DN 66 (km 47-66), DN 67D (km 79,8 - 108,4), DN 7C (km 117-140) şi DN 55 (km 4,4 - 71,1).
Cel mai scump contract va fi cel de consolidare şi execuţie a structurii rutiere a drumului naţional 66 Filiaşi - Simeria între kilometrii 47 şi 66, valoarea estimată a lucrărilor fiind de aproape 170 de milioane de lei (40,5 milioane de euro), adică un cost de 2,1 milioane de euro pe kilometru.
Standardele de cost publicate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii indică o valoare de aproape 750.000 de euro pentru reabilitarea unui kilometru de drum naţional şi de circa 1,3 milioane de euro pentru construcţia unui kilometru de drum naţional nou.
Astfel, valoarea estimată a lucrărilor de reabilitare la porţiunea de drum dintre Filiaşi şi Simeria este de aproape trei ori mai mare decât cel mai mic preţ publicat de Ministerul Transporturilor. În mai multe rânduri oficialii de la Transporturi au spus că în standardele de cost publicate de Minister nu sunt incluse lucrările de poduri, pasaje, viaducte, noduri rutiere, lucrări hidrotehnice, pentru care momentan nu au fost publicate încă costuri aproximative.
Reprezentanţii CNADNR nu au putut fi contactaţi ieri pentru mai multe detalii legate de anunţurile de intenţie publicate la finalul săptămânii trecute pe e-licitatie.ro.
Există, aşadar, standarde de cost pentru reabilitarea unui kilometru de drum naţional, dar nu există deo