Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Argeş lansează vineri, 04 martie ora 12.00, la hotelul CAMPUS, din Calea Bascovului, nr. 2A, Piteşti, activitatea echipei mobile înfiinţate în cadrul proiectului „Creşterea capacităţii autorităţilor publice locale din România în vederea sprijinirii copiilor cu dizabilităţi în cadrul propriilor familii", proiect finanţat prin Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European.
Proiectul se înscrie în ansamblul observaţiilor şi recomandărilor formulate în anul 2009 de către Comitetul ONU pentru Drepturile Copilului (punctul 61), în lumina Regulilor Standard privind Egalizarea şanselor pentru Persoanele cu Handicap (Rezoluţia 48/96 adoptată de Adunarea Generală a ONU), precum şi a articolului 23 al Convenţiei privind Drepturile Copilului (CDC), având un buget total de 2.919.052 EUR.
Prin implementarea sa, se doreşte sprijinirea întăririi capacităţii autorităţilor publice locale din România în vederea îngrijirii şi integrării copiilor cu dizabilităţi în familie şi facilitarea accesului acestora şi al familiilor lor la servicii de recuperare şi reabilitare de calitate.
Activităţile ce vor fi derulate în cadrul său, vor viza cu prioritate două componente majore:
1. crearea unor echipe mobile pluridisciplinare (formată din specialişti precum logoped, kinetoterapeut, terapeut ocupaţional, medic pediatru, educator specializat, asistent social) care să ofere sprijin copiilor cu dizabilităţi, părinţilor acestora şi specialiştilor din comunitatea în care se află copii, în vederea îndeplinirii obiectivelor stabilite în planul de recuperare şi formarea membrilor acesteia (în judeţele: Arad, Argeş, Bihor, Bistriţa Năsăud, Brăila, Braşov, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Gorj, Mehedinţi, Mureş, Neamţ, Olt, Sălaj, Satu