Serviciul Rutier din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Hunedoara a întocmit o listă cu propuneri pentru diminuarea riscului de accidente în mai multe zone de pe porţiunea judeţeană a DN7. Sursa: REMUS SUCCIUSursa: REMUS SUCCIU
1 /.
Este vorba despre opt "puncte negre", zone în care, în ultimul deceniu au avut loc, anual, mai multe accidente rutiere grave. Demersul a fost făcut încă din toamna anului trecut şi reluat după ce o tânără de 18 ani a fost aruncată în aer de pe trecerea de pietoni de la Sântandrei (din apropierea fabricii DHS) şi apoi târâtă 30 de metri de un alt autovehicul.
"Punctele negre" comunicate de Serviciul Rutier al IPJ se află în zona Leşnic - Săcămaş, Mintia, Deva, Sântuhalm – Sântandrei, Simeria, Turdaş, Geoagiu – Haltă şi Aurel Vlaicu. În ultimii zece ani, doar în aceste opt puncte au decedat în urma unor accidente de circulaţie 47 de persoane, 80 au suferit răni grave iar 57 s-au ales cu răni uşoare şi sperieturi de moarte. Bilanţul cel mai înfiorător este la Turdaş, cu opt morţi, 12 răniţi grav şi 11 răniţi uşor.
Cifrele ultimilor 10 ani, corelate cu creşterea constantă a valorilor de trafic de pe DN 7 (aproape 40.000 de vehicule în 24 de ore pe timp de vară şi 25.000 de vehicule, în acelaşi interval, în zilele lunilor considerate de poliţişti "mai relaxate", octombrie şi noiembrie), impun măsuri din partea drumarilor. În plus, by-pass-ul Deva – Orăştie (care ar rezolva parţial problema traficului de pe DN 7) va fi gata, cel mai devreme peste trei ani.
Marcaje şi indicatoare
În aceste condiţii, poliţiştii de la Serviciul Rutier au cerut Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara, cea căreia îi este arondat şi judeţul Hunedoara, efectuarea unor amenajări urgente la mai multe intersecţii ale DN 7 cu alte drumuri. "Am insistat în principal pentru intersecţia DN 7 cu DN 76. Est