Canalul media utilizat cu cea mai mare frecvenţă de către români este televiziunea.
85% dintre respondenţi declară că se uită la televizor în fiecare zi sau aproape în fiecare zi, un procent similar fiind înregistrat şi pe ansamblul Uniunii Europene. Celelate mijloace de comunicare sunt însă mai puţin utilizate decât în Uniunea Europeană.
Astfel, radioul obţine 32 de procente pentru utilizarea zilnică, presa scrisă 16%, iar Internetul 30%, mai puţin cu 24%, 16% şi respectiv 15% decât media europeană. În ceea ce priveşte Internetul, dacă se iau în considerare doar marile oraşe, utilizarea zilnică se ridică la 54%, adică acelaşi grad de utilizare ca în ansamblul UE, arată Eurobarometrul de toamnă, dat marţi publicităţii de către Reprezentanţa Comisiei Europene la Bucureşti.
Doar aproximativ 1 din 4 români se consideră bine informat în legătură cu problemele europene. Prima sursă de ştiri despre problemele politice europene este televizorul (81%), urmat de Internet cu 8%. Televizorul este considerat şi pe ansamblul Uniunii Europene ca primă sursă de informare (61%), urmat de presa scrisă (14%). Aceasta din urmă este aleasă, în România, ca primă sursă de doar 2% din populaţie.
Atunci când caută informaţii despre politicile şi instituţiile UE, românii folosesc ca surse televizorul (55%), Internetul (23%), radioul (21%), discuţiile cu rude sau prieteni (20%) şi de abia apoi (pe locul 5) ziarele cotidiene (13%). Rolul de informare scăzut acordat presei scrise este întâlnit în doar câteva alte ţări europene, cum ar fi Letonia (15%), Lituania (17%) sau Polonia (16%), în timp ce media relevantă înregistrată la nivelul Uniunii Europene este de 32%.
Aproximativ o treime dintre români consideră că televiziunea, ca principală sursă de informare, vorbeşte atât cât trebuie despre afacerile europene, iar aproximativ 1 din 2 români consideră că Uniunea es