Anul acesta Transporturile au alocat circa 10 milioane de euro pentru reabilitarea A1, care ar trebui să ajungă pentru a turna 300.000 de mp de covor asfaltic şi pentru a plomba gropi cu o suprafaţă totală de 152.000 de mp
Prima şi încă singura autostradă din România care face legătura între două localităţi importante, Bucureşti - Piteşti (A1) poate fi considerată aproape impracticabilă, ţinând cont că doar 13% din lungimea ei nu trebuie reabilitată.
gândul vă prezintă un reportaj despre starea autostrăzii finalizate la începutul anilor '70 dar şi planurile actuale ale Transporturilor în ceea ce priveşte reabilitarea ei.
Gropi de 80 de cm lungime, 40 lăţime şi 8 adâncime
Maşinile mai mici apucă să le ocolească, însă tirurile şi camioanele le înfruntă pieptiş. Sunt vreo zece gropi, care se întind una după alta pe o porţiune de 50 de metri de-a lungul autostrăzii. În sensul dinspre Bucureşti spre Piteşti drumul este destul de prost chiar de la ieşirea din Capitală. Din loc în loc maşina se scutură trecând peste numeroasele petice. La kilometrul 18, însă, trebuie să ţii bine de volan. Cele zece gropi se înşiruie una după alta, iar asfaltul care le separă s-a crăpat şi el serios şi ameninţă să se transforme într-o crăpătură care se va întinde pe zeci de metri, dacă nu intervine nimeni.
Automobilele continuă să vină unul după altul cu viteză mai mult peste limită decât legală. Cine apucă să vadă gropile smuceşte de volan cât să nu depăşească prima bandă, dar nici să-şi pună inutil la teste suspensiile.
Pe şoferii de Tir, în schimb în vezi încetinind cât de cât şi strângând din dinţi. Remorca se zdruncină serios peste această porţiune, clătinându-se apoi în stânga şi în dreapta chiar şi când asfaltul devine mai neted.
Mai grav este că, ori de câte ori un vehicul de mare tonaj trece prin gropi, bucăţi mai m