Compania DTH Television Grup, operatorul platformei de televiziune prin satelit Boom TV, care a fost lansată în urmă cu cinci ani cu o investiţie de 15 milioane de dolari, a pierdut în medie câte 5.000 de clienţi pe lună de la intrarea în insolvenţă, în aprilie 2010, şi abia dacă mai valorează 10 milioane de euro.
Firma nu mai are nici jumătate din numărul de clienţi atins în perioada de glorie - 232.215 abonaţi în urmă cu exact doi ani, iar valoarea firmei scade de la zi la zi, pe măsură ce numărul de utilizatori continuă să scadă, scrie Casa de Insolvenţă Transilvania (CIT), administratorul judiciar al Boom TV, în planul de reorganizare publicat ieri şi care va fi supus aprobării creditorilor în data de 21 martie.
Eşecul proiectului Boom TV, lansat de mai multe companii israeliene în 2006, se traduce prin datorii de aproximativ 100 de milioane de euro, către zeci de companii din România şi din străinătate, în general nume sonore din industria bancară şi media: de la UEFA, Disney, Discovery până la Deloitte România şi Unicredit Ţiriac.
Compania are două variante: fie intră în faliment, fie creditorii acceptă planul de reorganizare, al cărui element central îl reprezintă vânzarea bazei de abonaţi către Romtelecom, singurul operator care a depus o ofertă fermă de preluare, în valoare de 8 mil. euro, plus TVA.
Fie că va intra în faliment, fie că planul de reorganizare va fi acceptat, Boom TV va lăsa în urmă datorii semnificative, potrivit datelor din planul de reorganizare prezentate de CIT. Intrarea în faliment a societăţii ar duce la distribuirea către creditori a unei sume de 25,034 mil. lei, în timp ce aplicarea planului de reorganizare ar duce la plăţi de aproape 27 mil. lei, potrivit sursei citate. Totalul datoriilor este de peste 409 mil. lei, potrivit CIT.
În ambele scenarii Unicredit Ţiriac (care a acordat Boom TV un credit de 18,