La 2 ani de la deadline, calea ferată Bucureşti - Constanţa este gata în proporţie de 89,88(6)%. Pe acest tronson ar fi trebuit să se circule fără restricţii de viteză încă din 2008.
Linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa va fi gata abia la vară, la doi ani şi jumătate de la termenul prognozat de finalizare a lucrărilor, în decembrie 2008. Cauzele întârzierii sunt: lipsa de fonduri, situaţia exproprierilor, întârzierea plăţilor.
Cu toate investiţiile făcute în infrastructură, călătoria pe distanţa de 225 kilometri va dura tot două ore şi jumătate, cât dura şi înainte de începerea lucrărilor, deşi la începerea lucrărilor fusese promisă o călătorie de 90 minute. Actualmente un drum cu trenul pe ruta Bucureşti – Constanţa sau retur este parcurs în aproape şapte ore! Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, dă asigurări că din vara 2011, condițiile de călătorie vor fi civilizate.
Finanțare japoneză, lucrări aproape gata
Linia de cale ferată Bucureşti - Constanţa face parte din ramura nordică a Coridorului IV de transport pan-european, Berlin - Nurnberg - Praga - Budapesta - Constanţa. „Stadiul fizic al lucrărilor ar fi următorul: Bucureşti Nord - Băneasa este finalizat în proporţie de 100%, Băneasa - Fundulea - Lehliu - Ciulniţa - Feteşti - 70,66%, iar Feteşti - Medgidia - Constanţa - 99%“, a declarat Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR Infrastructură.
Lucrările de reabilitare care se efectuează pe acest tronson sunt împărţite astfel: Bucureşti Nord - Băneasa şi Feteşti - Medgidia - Constanţa sunt realizate cu finanţare JBIC (Japan Bank for International Cooperation) şi Guvernul României, iar Băneasa - Feteşti este realizată cu finanţare de la Uniunea Europeană - fonduri ex-ISPA şi Guvernul României.
Pentru secţiunile „japoneze“ Bucureşti Nord - Băneasa şi Feteşti - Medgidia - Constanţa, lucrările au demarat în aprilie 2006. „Lucră