Firmele-fantomă şi-au făcut loc pe piaţă şi au adus pagube de milioane de euro atât persoanelor fizice, cât şi agenţiilor
Românii trebuie să fie atenţi când caută informaţii în mediul online despre sejururi
Trăim într-un secol al vitezei şi încercăm să ne găsim toate informaţiile necesare pe Internet. Aşa au făcut şi românii care au încercat să-şi facă planuri de vacanţa şi s-au ales cu banii luaţi. Mulţi români caută acum informaţii despre sejururile de vis în mediul online, dar trebuie să ştiţi că nu toate agenţiile pe care le găsiţi aici vă vor duce la destinaţia mult dorită. În decembrie, ANAT a primit zeci de plângeri din partea mai multor turişti păgubiţi de agenţia Brianna Holidays, prin vânzarea unor bilete de avion false. "Recent inspectorii IGP ne-au confirmat că acest caz este finalizat prin arestarea Alinei Manea Gheorghiu. Pagubele create de agenţia de turism Brianna Holidays se ridică la sute de mii de euro", a declarat, pentru Curierul Naţional, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin.
Ţeapă de 1.200.000 de euro
"Cazurile de ţepe în turism au înflorit în anii de criză. În 2010 au fost în mod clar mai multe cazuri de ţepe şi în continuare ne aşteptăm să mai vedem astfel de lucruri şi în 2011", a mai adăugat preşedintele ANAT.
Cazul amintit mai sus nu este unul singular, spre exemplu agenţia de turism Colibri, care s-a prăbuşit în vara lui 2010. Cea mai spectaculoasă prăbuşire pe piaţa turistică din Timişoara a fost, în vara lui 2010, cea a firmei "Colibri", care îşi susţinea profesionalismul prin experienţa celor 20 de ani de activitate. Sute de clienţi nu şi-au mai putut efectua vacanţele promise de "Colibri", pierzând sume importante, arată o publicaţie locală. Cum la firmă nu au găsit niciun fel de înţelegere pentru recuperarea banilor, o mare parte dintre ei s-a