Sportul autohton se află în pragul colapsului, interesul publicului larg pentru acest fenomen fiind din ce în ce mai mic. Spectatorii participă tot mai puţin la evenimentele sportive, la prima etapă a Ligii 1 din 2011 înregistrându-se o medie extrem de slabă, 3.537 de oameni, undeva la nivelul diviziei a treia din Anglia. Situaţia a fost salvată de partida de la Craiova, dintre Universitatea şi Steaua, la care au asistat 10.000 de spectatori. Chiar dacă vremea nu a fost tocmai prielnică, trebuie precizat că acestea au fost primele partide oficiale după o pauză de trei luni şi în mod normal interesul ar fi trebuit să fie mult mai mare. Nici la celelalte sporturi lucrurile nu stau mai grozav, handbalul, baschetul şi voleiul înregistrând medii mult sub nivelul de acum 20 de ani.
Lipsa spectatorilor atrage automat scăderea încasărilor. Chiar dacă aşteaptă să primească o sumă record din vânzarea drepturilor TV, Dumitru Dragomir, preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal, recunoaşte că lipsa publicului de pe arene generează probleme financiare: "Au murit sponsorii, publicitatea din interiorul stadionului, nimeni nu mai vine cu bani la fotbal".
În sezonul trecut, echipele care au strâns cei mai mulţi spectatori - media s-a făcut atât pentru meciurile de acasă cât şi pentru cele din deplasare - au fost: Universitatea Craiova 8.450 de spectatori, CFR Cluj 8.400, Poli Timişoara 8.375, Steaua 6.500 şi Rapid 6.300. La polul opus, surprinzător, s-a aflat chiar echipa care a câştigat campionatul cu un an în urmă, Unirea Urziceni, cu 2.800 de spectatori. Spectacolul fotbalistic din ce în ce mai scăzut, condiţiile foarte proaste oferite de majoritatea arenelor autohtone, creşterea numărului de huligani, lipsa unor strategii de marketing coerente sunt câteva din cauzele care au provocat această diminuare a interesului publicului spectator, care preferă, în cel mai bun c