A 81-a ediţie a celui mai nepărtinitor şi aglomerat eveniment din calendarul expoziţional 2011 marchează debutul unui lot foarte eterogen de modele noi. Sursa: PAGANI
Producătorii auto din întreaga lume au preferat, ca în fiecare an, să-şi etaleze cele mai importante noi modele pe terenul neutru al Salonului auto de la Geneva. Mai mult ca oricând, parcă, evenimentul elveţian, care de butează, astăzi, cu ziua dedicată presei, propune un lot pe cât de consistent, pe atât de eterogen de premiere – europene sau mondiale.
Cele zece, pe care le-am considerat reprezentative, se vor transforma, pe parcursul următoarelor luni, în tot atâtea propuneri pentru absolut toate buzunarele. De la "banalul" Aveo Sedan, versiunea în trei volume a gamei subcompacte Chevrolet şi concurentul ceva mai scump al Daciei Logan, până la supermodelul italian de un milion de euro Pagani Huyara.
BMW ActiveE
Versiunea 100% electrică a modelului BMW Seria 1 Coupe va fi produsă într-o serie (de teste) limitată la 1.000 de exemplare. Maşinile vor fi oferite unor clienţi selectaţi de producător în Europa, SUA şi China. Primul autoturism BMW electric destinatat publicului larg, subcompactul i3, va fi lansat în 2013.
LANCIA YPSILON
Lancia relansează unul dintre autoturismele care au sensibilizat mereu publicul feminin. Pentru prima oară în istoria de 25 de ani a gamei subcompacte, clienţii vor putea ajunge mai uşor pe banchetă, folosind o pereche suplimentară de uşi. Ypsilon, acum considerabil mai mare, va debuta comercial în luna iunie.
CHEVROLET AVEO SEDAN
Concurentul mai scump al Daciei Logan va fi relansat pe o platformă revizuită. Cu o lungime de 4,39 metri şi o lăţime de 1,73 metri, noul Aveo în trei volume e mai lung şi mai lat decât modelul actual (Loganul are 4,25 metri). Cea mai mic