În curând administraţia municipiului Giurgiu va avea o nouă structură. Este vorba despre Direcţia de Urbanism şi Administrarea Teritoriului (DUAT), în cadrul căreia îşi vor desfăşura activitatea 21 de angajaţi şi va fi condusă de un architect şef, atestat de Uniunea Arhitecţilor din România.
“ Înfiinţarea unei astfel de structure este impusă de nevoia unei dezvoltări urbanistice armonioase şi de creşterea gradului de implicare a autorităţilor administrative” a spus pentru “Adevărul de Seară”, secretarul Primăriei Giurgiu, Petre Roşu.
Va fi redus la maxim urbanismul derogatoriu
Potrivit declaraţiilor secretarului Roşu, odată cu înfiinţarea Direcţiei de Urbanism şi Administrarea Teritoriului va fi redus drastic acel urbanism care a dus la o dezvoltare haotică a localităţii, ce a determinat disfuncţii cu costuri destul de mari şi greu de suportat pentru comunitatea locală.
Petre Roşu a mai precizat că de-a lungul timpului au fost ocupate şi desfiinţate spaţii verzi de pe raza municipiului Giurgiu, care au generat probleme grave de mediu.
Primăria Giurgiu va angaja un arhitect şef
De curând Guvernul a emis o ordonanţă de urgenţă (nr.7), care prevede ca la nivel de judeţ şi municipiu să fie înfiinţate astfel de direcţii. La nivelul oraşelor pot fi direcţii sau servicii, iar la nivelul comunelor au statut de compartimente.
“Arhitectul şef al DUAT va fi în subordinea Primarului, iar pentru ocuparea acestui post va fi organizat un concurs, după obţinerea avizului dat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP)” a adăugat secretarul Primăriei Giurgiu.
Arhitecţii giurgiuveni sunt de părere că Planul Urbanistic general este un proiect cu perspectivă care va dura 10-15 ani.
„Giurgiu este singurul municipiu care nu are arhitect şef. Am ocupat această funcţie în Primăria Giurgiu timp de 5 ani. Consid