Un sistem informatic national integrat, prin intermediul caruia se vor putea elibera documente de identitate precum pasaportul sau certificatul de stare civila, se va implementa in urmatoarele 19 luni, dupa ce Ministerul Comunicatiilor si Ministerul Administratiei si Internelor au semnat un contract de finantare prin fonduri europene in acest sens. Proiectul are o valoare totala de peste 26,6 milioane lei (6,3 milioane euro), din care valoarea fondurilor UE nerambursabile este de 21,4 milioane lei (5,1 milioane euro).
Obiectivul proiectului il reprezinta emiterea si gestiunea actelor de identitate in conformitate cu legislatia Romaniei si cu recomandarile Uniunii Europene, sistemul urmand sa se interconecteze cu celelalte sisteme informatice nationale, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, dar si ale beneficiarilor externi, a anuntat ministerul comunicatiilor.
Ce va oferi acest sistem informatic national, in care vor primi instruire doar 70 de persoane:
Eliberarea sau emiterea de diverse certificate, adeverinte prin care sa certifice cetatenia, datele de identitate, domiciliul;Comunicarea catre diverse institutii si autoritati publice a datelor de identitate si domiciliul anumitor persoane;Identificarea modificarilor survenite in bazele de evidenta a persoanelor privind actualizari de date si informatii despre anumite persoane;Eliberarea documentelor de identitate: carte de identiate, certificat de stare civila, pasaport, inregistrarea si radierea auto;Furnizarea datelor din Registrul Local de evidenta a persoanelor, la solicitarea unor institutii si autoritati centrale si locale.
Comunicatul autoritatilor mai arata ca, prin intermediul portalului, se vor asigura verificari de catre structurile din domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale, in bazele de date centrale de evidenta a persoanelo