Vânzările online de flori cu ocazia sărbătorilor de 1 şi 8 martie vor depăşi în acest an 200.000 de euro, iar aproximativ 90% din vânzări se realizează în Bucureşti, potrivit estimărilor grupului FlorideLux.ro. "Pentru sărbătorile de 1 şi 8 martie estimăm în jur de 600 de comenzi online de flori, ceea ce înseamnă vânzări de aproximativ 20.000 de euro, dublu faţă de anul trecut. La nivelul întregii pieţe este greu de făcut o estimare, dar la nivelul principalilor jucători din piaţă, apreciez că anul acesta vânzările online de flori vor depăşi 200.000 de euro", a declarat Marius Dosinescu, Business Development Manager în cadrul grupului FlorideLux.ro. Aproximativ 60% dintre comenzile online de flori realizate sunt efectuate de către companii private care, datorită volumelor mari achiziţionate, beneficiază de discount-uri de preţ. Astfel, valoarea medie a comenzilor pentru această perioadă a scăzut la 30 de euro, faţă de 45 de euro pentru restul anului. Mai mult, 90% din totalul comenzilor sunt realizate în Bucureşti, dintre care aproape 70% sunt realizate doar în sectorul 1, unde de altfel există şi cea mai mare concentraţie de business park-uri la nivelul Capitalei. "Vânzările către companii, care cumpără volume mari de flori şi cărora li se aplică discount-uri, au dus la o scădere a valorii medii a comenzilor spre 30 de euro, maximum 40 de euro. De altfel, cea mai mare comandă realizată cu ocazia zilei de
1 martie s-a ridicat la 5.000 de euro, aceasta fiind efectuată de către o companie din domeniul media şi advertising", a adăugat Dosinescu. În ultima perioadă se observă însă o creştere a interesului persoanelor fizice, în special a celor din diaspora, pentru comenzile online de flori. În cazul comenzilor realizate de către persoanele fizice, valoarea medie a acestora depăşeşte 60 de euro. "Faţă de anii anteriori, se observă o creştere a numărului de pers